середу

Поїздка до Чорногорії

фото вілли

Думка поїхати в Чорногорію на новорічні свята з'явилася вже давно. Переваги такого вибору очевидні: безвізовий режим, просто добиратися, зручне розміщення, відносно тепло, не туристичний сезон. І взагалі я в Монтенегро ніколи ще не була.

У Чорногорію дісталися літаком без пригод. Ще до поїздки подруга підібрала цікавий варіант з розміщенням. Зупинитися вирішили на півострові Луштиця в півгодини їзди від Тіватського аеропорту. Забронювали номер в красивому приватному готелі «Вілла G» в маленькому селі Бреговичі. Зустрічаюча сторона в особі симпатичного молодого чоловіка вже чекала нас в аеропорту.

Мій путівник по Чорногорії

Наш готель. Доїхали швидко, так нічого по дорозі і не роздивившись. Вілла невелика, з середнім рівнем комфорту, в тихому місці, природа чудова. До пляжу далеченько, але ми купатися і не збиралися, не сезон. Якщо потрібно було в ресторан, магазин чи ще кудись відвозили господарі вілли. Тут без автомобіля нікуди. Побутові умови мінімальні, але в якості стартової площадки для поїздок по країні вілла цілком підійде. Влітку можна користуватися басейном, є альтанка, де готують барбекю.

Будва. У перший день поїхали туди і потрапили під дощ. Настрій зовсім не новорічний, незважаючи на ялинки та гірлянди. Поблукали вуличками Старого міста, посиділи в затишних кафешках з музикою, відвідали кілька магазинів. Через погоду пам'ятки особливо не розглядали.

Цетін’є. Другий день зимової подорожі присвятили стародавній столиці країни. Зараз містечко не має колишнього значення, але тут теж є важливі об'єкти: резиденція Президента, старовинні будівлі XVIII-XIX століття, Цетінський монастир - головна культова споруда Чорногорії. Гора Ловчен виявилася завалена снігом. Ось такий контраст - з осені в зиму. Посиділи в кафе «Москва», сфотографувалися з охоронцями президентської адміністрації.

Котор. Старовинне чорногорське місто, розташоване на березі мальовничої бухти. Головна визначна пам'ятка - стародавня фортеця. На вигляд дуже середньовічна і дуже неприступна: з одного боку скелі, з іншого море, плюс довга захисна стіна, що йде в гори. По ній можна забратися вище, щоб краще розглянути чудесну панораму Бока-Которської затоки. У вечірній час стіна підсвічується – дивовижне видовище!

Скадарське озеро. Красивий національний заповідник у горах. По дорозі туди проїхали відомий острів св. Стефана, де побудована елітна нерухомість для забезпечених людей. Подейкують, що власники дорогих будинків на острові в основному російські багатії.

Дорогою нудьгувати не довелося - круті повороти, скелі, глибокі ущелини викликали змішане почуття небезпеки і захоплення. Саме озеро створює відчуття, що ти повернувся на мільйони років назад і ось зараз на берег з води виповзе доісторичне чудовисько. Динозавра серед численних первісних острівців ми так і не розгледіли. Може, поплив на іншу албанську частину озера подалі від настирливих туристів?

Герцег Нові. Типове для Адріатики місто-курорт з відповідною інфраструктурою, рослинністю і пам'ятками. Його особливістю є багатоярусна територія, з купою переходів, східчастих спусків і підйомів. Відмінні тренажери для схуднення, особливо після відвідування базару в Которі, де продається стільки смачного: копчене м'ясо, сири, йогурти та ін.

Монастир Острог. Православна святиня дуже популярна серед віруючих і туристів. Присутність в гірському монастирі, вирубаному в скелі ченцями, викликає хвилювання і прискорює пульс. І причина не тільки в навколишніх фантастичних пейзажах, а в своєрідній атмосфері цього святого місця.

Підгориця. Назад поверталися через столицю Чорногорії. Широкі доглянуті вулиці, занадто високих будинків-хмарочосів типових для мегаполісів не видно, пам'яток мало або ми просто про них не знали. Побували на мості Міленіум, де поруч встановлено пам'ятник Володимиру Висоцькому. Чорногорцями не залишилася не поміченою творчість А.С. Пушкіна, що згадував у своїх творах їх батьківщину і народ. Пам'ятник російському поетові та його дружині Наталі встановлений в центрі столиці.

Тара і Морача. По каньйонах цих річок влаштовують автомобільні екскурсії. Мальовнича природа, гірські тунелі і мінлива погода: то дощ, то сонце з частими веселками, то раптом туман. Дивно усвідомлювати, що в центрі Європи існує така природна краса, не зіпсована близьким сусідством з цивілізацією. Ця ж дорога приводить туристів в національний заповідник Дурмітор і на гірськолижні курорти Колашин і Жабляк (його ще називають чорногорським Куршавелем).

Гірськолижні курорти. У наше відвідування Колашин не порадував любителів активного відпочинку зимовою погодою. Снігу не було і туристам, що приїхали кататися на лижах, довелося просто бродити пішки по околицях. З курортом Жабляк, який розташовується вище, та ж історія - відсутність снігу і нудьгуючі іноземці в лижній екіпіровці. Думаю тому, відгуки туристів про Чорногорію були не дуже втішні.

Невеликі котеджі для гостей побудовані біля підйомників, що дуже зручно, хоча в цей раз скористатися ними не довелося. А в цілому національний парк Дурмітор нагадує наші краї: хвойна рослинність, галявини, Чорне озеро зовсім як наші водойми.

Через бажання побачити якомога більше, прогулятися по околицях нашої Вілли G ми змогли лише перед від'їздом додому. Про природу вже писати не буду - усі слова захоплення закінчилися. Відпочивати тут влітку, мабуть, краще: красиві місця, пляжі на будь-який смак і море, чисте смарагдове море.

Відвідавши вперше країну, я зробила для себе деякі висновки:

• зимовий відпочинок в Чорногорії більше підходить сімейним парам, для ознайомлювальних екскурсій по країні, огляду визначних пам'яток, спокійного відпочинку в екологічно чистому районі Європи. При відповідних погодних умовах можна відмінно провести час на гірськолижних курортах;
  • можна подорожувати самостійно, орендуючи машину, або домовитися з власниками готеля про поїздки. Принаймі, на віллі, де ми оселилися, проблем з цим не було - хлопці добре знають країну, пропонували цікаві маршрути і по можливості супроводжували нас. І чим більше набереться бажаючих їхати, тим дешевше обійдеться поїздка;
  • чудова місцева кухня. Смачні страви, гарне недороге вино, чиста питна вода. Непогане пиво. Навіть мені не особливій шанувальниці сподобався місцевий пінний напій.

Хочу приїхати сюди знову, але вже навесні, коли розквітне природа. Якщо взимку тут стільки зелені, то влітку, напевно, взагалі краса неземна! Чорногорія здається такою далекою, недосяжною, поки не наважишся, візьмеш квитки і зробиш подорож незабутньою реальністю.