вівторок

Пам'ятки Лондона (частина друга)

метрополитен фото

Метро

Мабуть, без такої пам'ятки Лондона, як метрополітен, наше оповідання було б неповним. Underground є одним із символів столиці Великобританії, частиною її історії.

Реалізувати фантастичну ідею переміщень під землею вдалося в 1863 році, коли по прокладеному раніше під Темзою пішохідному тунелю був пущений перший поїзд. Незручності, пов'язані з пересуваннями в заповненій димом і парою підземці, не змогли затьмарити практичну вигоду метрополітену. Тому в тому ж році було прийнято рішення про будівництво кільцевої підземної ж/д лінії довжиною в 30 км. Вентиляція тунелів здійснювалася за допомогою системи спеціальних колодязів. За багато років метро Лондона розрослося, видозмінилося, але та перша в світі гілка існує і зараз.

Англійці з притаманною їм практичністю не прагнули створити зі своєї підземки художню пам'ятку Лондона. Метро столиці являє собою розгалужену мережу з кільцевою дорогою і досить великою кількістю прямих гілок. Зійшовши з ескалатора, пасажир опиняється на станції без архітектурних надмірностей, єдиним скромними прикрасами якої є реклама. Тільки деякі з них можуть похвалитися тематичним розписом на стінах або футуристичними композиціями з алюмінію.

У метро Лондона є тунелі унікальні за формою і розмірами, де можуть курсувати лише пасажирські поїзди певних габаритів. Наприклад, вагони поїзда, що перевозить пасажирів по лінії Пікаділлі, не високі і мають округлу форму даху. А щоб люди не нахиляючись, могли заходити і виходити, верхню частину дверей теж довелося робити зігнутої (на фото).

Незважаючи на мінімалізм, метро Лондона вельми зручно для поїздки в будь-яке місце столиці. Його послугами користуються різні соціальні верстви населення, в тому числі і багаті люди. Адже потрапити в центр Лондона наземними видами транспорту набагато складніше через постійні затори на його вузьких вулицях.

Станції столичної підземки знаходяться на значній відстані один від одного, але для туристів така ситуація дискомфорту не створює. В межах досяжності метрополітену розташовані всі головні визначні пам'ятки Лондона - архітектурні споруди, музеї, історичні місця, готелі, великі торгові центри, вокзали...

Диктор жартує: «Громадянин в чорному костюмі, не робіть вигляд, що спите! Ми знаємо, хтивий маніяк, що ви розглядаєте груди дівчини навпроти! ». Або: «Просимо гостей з Японії спілкуватися трохи тихіше!». Метро Лондона перевозить чимало народу і жарт, сказаний навмання, майже завжди досягає мети, або, хоча б, змушує сусідів по вагону підозріло переглянутися.

А в поїздах, що курсують по емігрантським передмістях столиці, звучить класична музика, яка нібито сприяє скороченню числа правопорушень. Чи зможе Чайковський вберегти вас від неприємностей невідомо, тому іноземцю, що вперше відвідав столицю Великобританії, не рекомендується в нічний час вибиратися за межі першої зони.

Перша в світі карта метро була розроблена теж в Англії. Схему накреслили на простій карті Лондона з дотриманням масштабу. Вона вийшла точною, але в той же час незручною для практичного використання. Креслярем Гаррі Беком для створення карти метро Лондона був застосований інший принцип: гілки зображуються прямими лініями, різними кольорами, не враховуються дійсні відстані між станціями. З 1933 року і до цих пір цей метод побудови схем метрополітену використовується в усіх країнах світу.

Наскільки велике значення має підземка для столиці Великобританії, переконуєшся під час страйків її персоналу. Проїхатися на кормі знаменитого двопалубного лондонського автобуса - приємний і цікавий відпочинок, але тільки не в денний час, коли через численні пробки дістатися до потрібного місця легше пішки.

Резервація для туристів

Центр Лондона, взятий в кільце передмістями з мешканцями з різних соціальних верств, став своєрідною резервацією для туристів. Однак, щоб оглянути всі пам'ятки Лондона, що знаходиться в центральній частині, доведеться витратити на екскурсії не один місяць! Звичайна подорож стільки часу на знайомство з містом не передбачає. Тому зосередимося на Сіті і Вестмінстері.

Територія ділового центру Лондона (а фактично всієї держави) невелика. Але саме тут знаходяться офіси найбільших концернів світу, банки, фондова біржа, популярні газетні видавництва ... У звичайний робочий день Сіті відвідує близько 1,5 мільйона осіб.

Станція «Банк». Вийшовши з метро, потрапляєш на невеличку площу з трьома монументальними спорудами, що символізують силу і фінансову могутність Великобританії.

У будівлі Королівської біржі торги давно вже не ведуться. Діюча фондова біржа знаходиться в сучасному багатоповерховому будинку побудованому за Англійським банком, який є другою спорудою на площі. Третя частина архітектурного ансамблю представлена резиденцією мера Сіті. Її окрасою є банкетний зал з унікальною колекцією англійської скульптури XIX століття.

Неподалік розташована будівля всесвітньо відомої страхової фірми «Ллойд», створеної в 1688 році. Її поважний вік дозволяє вважати компанію однією з найстаріших у світі.

В Сіті знаходяться й інші цікаві пам'ятки Лондона, що заслуговують докладного опису. Але про них якось іншим разом, а поки будемо досліджувати більш популярні серед туристів історичні місця Лондона.

Далі буде...

2 коментарі:

  1. Метро Лондона дуже зручний вид транспорту. І для терористів також. Не випадково в 2005 році вони вибрали саме підземку мішенью для своїх нападів.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Англійці і без терористів собі проблеми создають. В минулому столітті під час Великого смогу загинуло 12 тисяч чоловік. Отак вони погрілися тоді.

      Видалити